Et træningsprogram for de seriøse

I forbindelse med mit utrættelige arbejde med at udbrede kendskabet til alt muligt her på hjemmesiden blev jeg – helt uforberedt – præsenteret for en opgave: Udvælg et træningsprogram, der lover vægttab der holder, det skal være på dansk, og det skal IKKE sælges via ugeblade og andet. Det var opgaven, og den tog jeg på mig med største fornøjelse, da jeg jo altså vejer en 10-12 kilo for meget. Jeg har også udviklet en uvane med simpelthen at røre mig for lidt de senere år, og jeg tror, at det i kombination med forkert kost er ansvarlig for mit bildæk om maven.

1. trin: Det rigtige program til vægttab?

Der er jo en hel del “løsninger” derude. LCHF, Paleo, Spis maven flad, Atkins og alt muligt andet. Jeg stødte sågar på et forstyrret kvindemenneske, der mener, at det er vejen til et sundere liv at stopfodre sig selv med kulhydrater. Og der var andre fantaster med om muligt endnu mere vidtløftige budskaber.

Jeg endte med at vælge et online kursus (af en art), som er højt besunget rundt omkring på nettet – blandt andet her. Det er den ret kendte trænings- og kostekspert Per Nielsen, der har et online vægttabsprogram og et ditto træningsprogram, der tilbydes til en ganske fornuftig pris.

[box] Her ser du lidt data om vægttabsprogrammet og træningsprogrammet fra Per Nielsen:

http://www.pernielsen.com/vaegttabsprogram/ – selve programmet til vægttab

http://www.pernielsen.com/ – hjemmesiden for træningsprogrammet[/box]

2. Jeg går i gang med programmet

Jeg fik min plan lagt efter at have afgivet en masse data om mig selv, mine madvaner og mine træningsvaner (sidstnævnte var desværre ikke eksisterende). Og da jeg havde fordøjet og forstået planen, var det jo så om at komme i gang med selve træningen.

Jeg vil ikke sige, det var hårdt, for det var MEGET hårdt. Det var min egen skyld, for jeg havde åbenbart ladet mig selv forfalde mere, end godt var. Men jeg holdt ud, og selve kostplanen var faktisk overraskende lækker og mættende. Jeg havde nok forventet at skulle sulte mig slankere, men det var der på ingen måde tale om. Derfor var jeg vist lidt skeptisk, for jeg gik rundt og var mæt hele tiden. Men efter den første uge:

Vægten sladrer sammen med målebåndet

OK – det var en overraskelse! Efter den første uge havde jeg tabt 1,8 kilo og smidt en del rundt om maven. Samtidig havde ØGET mine mål omkring mine armmuskler og lårmuskler. Sådan!

Det er nu 6 måneder siden, jeg gik på programmet. Jeg har smidt 13 kilo, og jeg har holdt min vægt ubesværet de sidste to måneder uden at føle, jeg skulle begrænse mig i mit madindtag. Og jeg dyrker motion HVER dag – jeg kan slet ikke lade være.

For mig er der maksimum stjerner til Per Nielsens program!